Bikester is terug! Net op tijd voor het seizoen biedt Bikester opnieuw alles wat met fietsen te maken heeft

Bikepacken van Arizona naar Utah - Joanna on Tour

Shopify API |

Bikepacken door het Wilde Westen

Hallo, ik ben Joanna! In mijn normale leven werk ik bij fahrrad.de , maar afgelopen voorjaar heb ik een droom in vervulling laten gaan: meedoen aan de Bike Jamboree, een leuke race rond de wereld. Samen met twee vrienden voltooide ik de vijfentwintigste etappe en reed ik een maand lang door de indrukwekkende landschappen van Arizona en Utah. Dit verslag is bedoeld om u een klein inzicht te geven in deze bijzondere rondreis. Veel plezier ermee!

Met lood doordrenkte vuurgevechten, snelle paardenraces en een algemene goudkoortssfeer – als kinderen droomden we waarschijnlijk allemaal van avonturen in het Wilde Westen. Ondanks mijn leeftijd bracht mijn reis door Arizona en Utah mij meteen in een cowboy-en-indianenstemming. De rode rotsformaties schreeuwen letterlijk om Winnetou, Old Shatterhand en Co.

In plaats van veedieven te achtervolgen, gingen we op ons eigen bikepacking-avontuur en legden we de 1.700 kilometer door twee staten niet op paarden, maar op de fiets af.

We zijn begonnen met een absoluut natuurwonder: de Grand Canyon. Het gebied van de bijna twee kilometer diepe kloof biedt fantastische uitzichten en prachtige wandelingen. We kampeerden dicht bij de rand van de kloof en werden beloond met een onvergetelijke zonsondergang. Geen slechte start van onze reis!

Canyons, canyons en nog eens canyons tijdens ons bikepacking-avontuur

De Grand Canyon was nog maar het begin. Onze tour was een canyonfestival van een maand. Little Colorado River, Canyonlands, Marble, Red, Gold, Coral en vele naamloze canyons! Ik denk dat er geen dag voorbijging zonder dat we minstens één van deze natuurwonderen passeerden. Deze wilde landschappen waren werkelijk uniek.

Ik vond Antelope Canyon super indrukwekkend: erosie van de zandsteen zorgde hier voor de meest pittoreske formaties. Het hele gebied is alleen met een gids te bezoeken, omdat bij hevige regen de canyon volledig onder water kan staan.

Bikepacken Arizona en Utah

Eén van mijn absolute hoogtepunten was Bryce Canyon in Utah. De karakteristieke rotsformaties worden amfitheaters genoemd. Ze bestaan ​​uit talloze individuele rotsbeelden, de zogenaamde hoodoos, en verschijnen in de meest indrukwekkende kleurvariaties.

Zoveel te zien, zo weinig tijd

De rit door Monument Valley zal nog lang in mijn geheugen blijven hangen. De populaire regio is het decor geweest voor verschillende films, waarvan Forrest Gump de bekendste is. Hier besluit Forrest zijn duurloop te beëindigen. Na de relatief bergachtige omgeving bood de relatief vlakke Monument Valley ons een welkome verademing. Eén ding is zeker: tussen deze enorme zandsteenplateaus waren veruit de mooiste zonsondergangen die ik ooit in mijn leven heb gezien!

Ongeveer halverwege onze reis trakteerden we onszelf op een verblijf in Moab, het openluchtmekka nabij Arches National Park en Canyonlands. Of het nu gaat om klimmen, raften, canyoning, wandelen of jeepsafari's: hier vind je het allemaal!

MTB-liefhebbers voelen zich hier in de hemel - alleen al de klank van de naam Slickrock Bike Trail laat het hart van elke ambitieuze mountainbiker sneller kloppen. Maar ook wielrenners vinden hier hun geluk. Honderden kilometers fijn geasfalteerde wegen omgeven door een ongelooflijk landschap – wat wil je nog meer?

Raften Colorado River - Bikepacking-tour

Om een ​​pauze te nemen van het fietsen, besloten we een nieuw perspectief van de weg te halen door te raften op de Colorado River! Onze gids Daryl vermaakte ons met spannende verhalen en veel uitspraken. De perfecte rust voor onze verdere reis.

sneeuw of hitte

Bikepacken Arizona en Utah

Hoewel reizen buiten het hoogseizoen veel voordelen heeft, kan het weer een echte uitdaging zijn.

Toen we 's ochtends niet ijskoud waren en onszelf uit de sneeuw aan het graven waren, was het de brandende hete zon die ons uit onze tenten gooide. Maar we hadden geluk: godzijdank regende het alleen 's nachts! We waren ook blij om te ontdekken dat sneeuw een uitstekende isolator is. Pas op dit punt begreep ik het concept van een iglo echt.

Er gebeuren vaak onverwachte dingen

Naast de fantastische uitzichten en adembenemende natuur, maakten de mensen die we onderweg ontmoetten de reis tot een onvergetelijke ervaring. Iedereen wilde meer weten over ons bikepacking-avontuur, ideeën uitwisselen of ons helpen.

Zo ontmoetten we bijvoorbeeld in de middle of nowhere Jonathan, een Navajo-man, die ons bij hem thuis uitnodigde voor een etentje met zijn gezin. Jonathan was net zo geïnteresseerd in ons als wij in hem en dus wisselden we de hele nacht onze culturen uit. We spreken verschillende talen, hebben verschillende verhalen en leven verschillende levens, maar we hadden één ding gemeen: onze liefde voor fietsen. Jonathan fietste als tiener door Navajo Country en is tot op de dag van vandaag nog steeds besmet met de fietsmicrobe.

Een klein deel van onze route konden we niet per fiets afleggen: in Zion National Park lag een bijna twee kilometer lange tunnel waar je helaas niet doorheen mocht fietsen. Dat had een groot probleem kunnen zijn! Gelukkig regelde een vriendelijke ranger een ritje voor ons: een behulpzaam stel in een pick-up. Ze twijfelden geen seconde, maakten ruimte in de laadruimte en reden ons en onze fietsen veilig door de tunnel.

Tijdens onze reis hebben we veel van zulke leuke ontmoetingen gehad. Kwam het door onze fietsen? Ik weet zeker dat ze ons geluk hebben gebracht!

Verdere indrukken van Joanna's reis:

Over Johanna

Over fahrrad.de

fahrrad.de is uw online speciaalzaak voor alles wat met fietsen te maken heeft. Hier vindt u een enorme keuze aan fietsreisbenodigdheden . Of het nu gaat om fietskleding voor alle weersomstandigheden, een passende tent of de ideale fiets voor jouw route, of het nu gaat om e-bikes of racefietsen , bij ons vind je eersteklas fietsmerken tegen een eerlijke prijs. Vind uw gewenste product en laat het gemakkelijk op het door u gewenste adres bezorgen.