Je kunt de beveiligde pagina van PayPal niet zien?

Klik hier
om te heropenen en je aankoop af te ronden


Polar Hartslagmeters en Activity trackers

(31 Producten)

  Geslacht

Gekozen:
  •  
  •  

  Kleur

Gekozen:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  Prijs (€)

  • -
    Bevestigen

  Klantenbeoordelingen

Gekozen:
SORTEREN
Pagina1van
1
 
SORTEREN
Pagina1van
1

Polar hartslagmeter geeft informatie over uw hartslag

De meeste topsporters gebruiken al jaren een hartslagmeter. Voor veel professionele sporters is de Polar hartslagmeter een van de favoriete hartslagmeters. Ook niet professionele sporters begrijpen dat het gebruik van een Polar hartslagmeter veel voordelen heeft. Bikester biedt u een groot aanbod aan hartslagmeters. Door het bepalen van zijn maximale hartslag met een hartslagmeter en door te kijken naar zijn eigen hartslaggegevens, kan een sporter zijn inspanningen bij het trainen aanpassen. U kunt door een Polar hartslagmeter te gebruiken goede vooruitgang maken op fysiek gebied en op hetzelfde moment blessures vermijden.

Informatie over uw hartslag

De gemiddelde hartslag bij iemand van wie zijn fysieke conditie normaal is, is tussen zestig en tachtig slagen per minuut in rusttoestand. Bij hevige inspanning, zoals bij hard fietsen, loopt uw hartslag op tot tussen tweehonderd tien en tweehonderd veertig slagen per minuut. Uw hartslag kan bij grote stress ook deze aantallen bereiken. Hoe meer mensen bewegen en fysieke inspanningen leveren, hoe minder hun hart samen moet trekken om bloed te pompen naar de spieren. De gemiddelde hartslag van een persoon geeft daarom een indicatie van zijn fysieke conditie. Juist daarom kan het interessant zijn om met een Polar hartslagmeter te trainen. U kunt naar uw lichaam luisteren door tijdens uw fysieke inspanning uw hartslag te volgen. Een Polar hartslagmeter is de perfecte hulpmiddel hiervoor. Naast hartslagmeters kunt u op bikester.nl ook verschillende andere hulpmiddelen bij het sporten bestellen zoals:

Polar hartslagmeter houdt u op de hoogte zijn van het resultaat van uw training

Polar hartslagmeters online shop Een Polar hartslagmeter helpt u om informatie te krijgen over het resultaat van uw trainingen op uw racefiets en andere inspanningen. Het resultaat van uw inspanningen is afhankelijk van verschillende factoren. Deze factoren zijn: hoeveel keren u de inspanningen levert, de intensiteit van deze inspanningen en hoe lang u deze inspanningen levert. De Polar hartslagmeter komt vooral goed van pas wanneer het gaat om de intensiteit van uw inspanningen. Als u heel enthousiast bent bij het sporten, kan het gebeuren dat u te hard en te snel gaat trainen. U zult dan na het trainen uitgeput zijn. Op deze manier wordt ook de kans op blessures verhoogd. Aan de andere kant wordt er ook geen vooruitgang gemaakt indien u heel voorzichtig bent en lichte trainingen doet. Daarom is een Polar hartslagmeter een zeer goede hulpmiddel wanneer u de intensiteit van uw inspanning wil bepalen.

Trainen met een hartslagmeter

Met behulp van trainingszones is het mogelijk om te controleren hoe effectief uw inspanningen zijn. Trainingszones zijn gebieden waarbij de beste fysieke resultaten worden bereikt, terwijl u toch niet compleet uitgeput raakt. Uw juiste trainingszone is slechts te bepalen indien u op de hoogte bent van uw hartslag, zowel in toestand van rust als bij maximale inspanning. De methode die gebruikt wordt om de maximale hartslag te berekenen is door uw leeftijd van 220 af te trekken. Het aantal hartslagen wanneer u in totale rust bent is uw rusthartslag. Men onderscheid op basis hiervan vijf trainingszones. Deze trainingszones lopen van lichte intensiteit naar grotere intensiteit. De variatie van uw hartfrequentie is ook belangrijk bij uw conditietrainingen. Dit staat ook bekend as de hartslagvariabiliteit. Deze is de periode tussen twee hartslagen. Het gaat hierbij om uw hartslag tussen de verschillende fasen, bijvoorbeeld de fase van opwarming en de fase van maximale inspanning. Uw Polar hartslagmeter kan een berekening doen van de trainingszone die het meest effectief en veilig is voor u. Normaal ligt deze zone tussen 65% en 85% van uw maximale hartslag. Zo zult u veel vooruitgang boeken bij uw trainingen door tegen de bovengrens van uw trainingszone te trainen. Dat is voordelig voor zowel uw fysieke conditie als uw cardiovasculaire gezondheid.

Wat zijn de mogelijkheden en eigenschappen?

Net als andere sportaccessoireszijn hartslagmeters in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Er zijn enkele functies die bij alle systemen, ook de Polar hartslagmeter, worden weergegeven. Het gaat hier om de tijd en datum, de stopwatch, de actuele hartslag, de gemiddelde hartslag, de maximale hartslag en het calorieverbruik. De polar hartslagmeter beschikt ook over een geheugen die gegevens van het verleden over de hartslag bewaart.

Polar hartslagmeter gebruiken tijdens de training

Om uw fitness training of workout effectief te lagen verlopen zijn de gegevens van uw hartslag nodig. U bent in staat om de meeste calorieën te verbranden wanneer u weet hoe hard u moet trainen. Toch is het niet aan te raden om met behulp van uw Polar hartslagmeter zelf een trainingsschema te ontwikkelen gebaseerd op uw hartslag. Het beste is om u hierbij door een trainer of coach te laten begeleiden. U kunt meer informatie hierover vragen bij uw sportschool. U dient altijd ook informatie te geven aan de persoon die uw trainingsschema opstelt over eventuele problemen met uw gezondheid. Ontdek daarnaast ook de andere producten van Polar bij Bikester, zoals o.a. de Polar fietscomputers.


Klantenservice
Heb je vragen? Neem dan contact op met onze experts!
Ma. t/m vr. 10u.-18u.
010-7980812
Nieuwsbrief
Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingscode t.w.v. €10,-.
Er wachten exclusieve aanbiedingen en kortingsacties op je.4
Tevreden klanten
Ben je tevreden met onze service? Schrijf een beoordeling en help anderen!
Schrijf een beoordeling